Werving als specialisme
Abbott heeft zich als bureau gespecialiseerd in de werving van kandidaten voor posities die door middel van de meer gangbare wervingsinstrumenten niet kunnen worden vervuld. Wat wij doen is per definitie bijzonder en heeft vaak al een geschiedenis aan werving achter zich als wij aanvangen.
Om duidelijk te maken wat we doen is het vaak handig eerst te vermelden wat we niet doen. Wat u niet van ons moet verwachten is:
• Werving en selectie vanuit een database. Wij onderhouden geen database van kandidaten die zich bij ons hebben gemeld en die actief op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging.
• Werven door middel van een advertentie. Wij plaatsen geen advertenties in de digitale of geprinte media om met kandidaten in contact te komen.
• Werving door middel van jobboards. Wij gebruiken geen websites zoals Intermediair en Monsterboard om uw vacature onder de aandacht te brengen.
• Recruitment op social media. Sociale media zoals LinkedIn gebruiken we niet als bron of als zoektool, hooguit als check achteraf om te beoordelen of kandidaten die we vinden voldoende aansluiten op uw vraag.
• Werving via onze eigen website. Onze website is puur informatief in algemene zin, geen tool om zoveel mogelijk kandidaten te trekken aan de hand van de vacatures in onze portefeuille.
Waarom doen we dat allemaal niet? Om de eenvoudige reden dat u dat zelf ook kunt en wij niet willen overdoen wat u al heeft gedaan. Wij willen iets toe kunnen voegen aan uw instrumentarium en dat betekent dat we beginnen waar u bent gestopt.
Als is gebleken dat het een vacature zo lastig is dat bovengenoemde instrumenten niet het gewenste effect sorteren is een specialist nodig. Een specialist in werving. Een partij die in het benaderen van de relevante arbeidsmarkt geen steken laat vallen, geen kandidaten over het hoofd ziet maar juist kandidaten uit minder voor de hand liggende , aanverwante sectoren toevoegt aan het zoekgebied.
Onze uitdaging is tweeledig:
• Maximaal volledig zijn in het in kaart brengen van het primaire zoekgebied bij uw concurrenten.
• Maximaal creatief en realistisch zijn in het in kaart brengen van het secundaire zoekgebied bij aanverwante, relevante partijen rondom u en uw concurrenten.
Deze research, het doen van onderzoek naar de relevante arbeidsmarkt voor uw specifieke positie, is wat wij profiling noemen. Het profileren van businesses, van markten en mensen.